Anasayfa / Ekonomi / “Bu yıl tüm havalimanlarımızda 2019’u yakalayacağız”

“Bu yıl tüm havalimanlarımızda 2019’u yakalayacağız”

TAV Havalimanları CEO’su Serkan Kaptan “2019 havacılığın altın yılıydı. Dolayısıyla o rakamlara göre kıyaslamaları yapıyoruz. 2019’u biz yakaladık ve geçeceğiz” dedi.

Bloomberg HT’ye konuk olan Kaptan “Daha önceki tahminlerde 2023’de dünya 2019’u yakalanır deniliyordu. Bu pek tutmadı. Bunun jeopolitik konular, Avrupa’daki enflasyon, Amerika’daki enflasyon baskıları gibi sebepleri var. Şu an dünya olarak bakarsak 2019’un yüzde 92’lerinde olacağız. Türkiye olarak bakarsak, biz Türkiye’de 2019 trafiğini yakalayacağız. Yılın 2. çeyreği iyi geçti, kuvvetli toparlanma görüyoruz. Otel maliyetleri yabancı turist için ucuzladı. Temmuz’da ilgi artacaktır. Bu yıl ciro ve FAVÖK hedeflerimizin üzerine çıkma ihtimalimiz söz konusu” şeklinde konuştu.

Şu an yaklaşık bin 200 liraya yakın ekonomi sınıfta bir tavan fiyat uygulaması olduğunu hatırlatan Kaptan, “Havayolları yaklaşık 1 saatlik uçuşta bununla para kazanamıyorlar. Dolayısı ile bağlantı uçuşları ve sınırlı sayıda uçuşla bu hizmeti sürdürüyorlar. İç hat uçmaktansa dış hat uçarak euro bazlı gelir elde etmeyi tercih ediyorlar. Bu sebeple iç pazarda bir daralma var” dedi.

Kaptan, “Antalya dış hat gözüyle bakarsak amiral gemisi, iyi gelir üreten bir havalimanı. Antalya Havalimanı’nda yolcu kapasitemizi 80 milyona çıkarmak istiyoruz. Ortalama 8 yıl olan işletme imtiyaz süremizi 30 yıla çıkardık. Şu anda 3 havalimanımızda da yatırımdayız. Türkiye’de yeni bir büyüme fırsatı olursa bunu değerlendiririz. Dünyada yatırım fırsatları için Orta Asya’ya bakıyoruz. Almati yatırımından memnunuz” diye konuştu.

Hissemiz düşerken yönetimde kontrolümüz sürecek

Medine’nin kendileri için çok önemli bir proje olduğunun altını çizen Kaptan, “Medine, Suudi Arabistan’ın yüzde yüz özelleştirilmiş ilk ve tek havalimanı projesi. Burada 50-50 ortaklığımız vardı. Biz şu an yüzde 24’ümüzü 135 milyon dolar karşılığında satıyoruz. Düşen hisseye rağmen kontrolde eşit olarak kalıyoruz. Bir satış yaptık, bununla da hedefimiz borç seviyemizi düşürmek ve gelecek fırsatlara karşı hazır olmak.” dedi.

Diğer Haber

Refah’taki Filistinliden ABD’deki üniversite öğrencilerine teşekkür: “Mesaj ulaştı”

Gazze Şeridi'nin güneyindeki Refah'a sığınan bir Filistinli, yaşadıkları çadırların üzerine yazdığı yazılarla Gazze'ye destek veren ABD'deki öğrencilere teşekkür etti.